Jak jsem se dala na elektro – Bára na (elektro)kolobce 39. díl

„Ježišmarjá, ta je obrovská!“ napadlo mě, když jsem poprvé uviděla elektrokoloběžku City Boss V5.

Už nějakou dobu jsem chtěla elektro zkusit. Jak známo, my kolobkáři elektrokoloběžkáře úplně nemusíme. Tak jsem chtěla vědět, co vlastně hejtíme – a co je na tom tak super.

Řekla jsem si proto klukům ze SportObchodu o „nějakou takovou normální elektrokoloběžku“. A dostala jsem 20kilového vepříka.

No a protože nejsem zvyklá řídit cokoliv s motorem, sranda mohla začít.

Zvykáme si na sebe

Metoda brzda-plyn. To byla moje první jízda. Plynovou páčku jsem vždycky zmáčkla moc zhurta a kolobka vystřelila kupředu.

Naštěstí jsem si brzy zvykla a musím nechat, že to nebylo tak těžké. Za chvíli už jsem se dokázala rozjet v pohodičce, jemně přidat rychlost nebo jet pomalinku, když to bylo potřeba.

Na téhle fotce můžete vidět, jak moc rozumím elektrokolobkám. :)

Na téhle fotce můžete vidět, jak moc rozumím elektrokolobkám. 🙂

Dokonce jsem se naučila, že rozjíždět se s jednou nohou na zemi není dobrý nápad. (Šikovná su, ne že ne.)

A tak jsem se první den vrátila domů spokojená: ta elektrokolobka je docela sranda!

Seznamte se

Zapomeňte na ořezávátka, která si můžete půjčit na každém pražském/brněnském rohu. Vé pětka by je snědla k svačině.

výkon 500 W a 3 rychlostní módy. Na ten nejvyšší dokáže jet 35 km/h. (K tomu se ještě vrátím.)

Váží 19,2 kg, zvládne 45 km na 1 nabití a nabíjí se 6–7 hodin.

Co na ni říkáte?

Co na ni říkáte?

Co se mi na elektrokoloběžce líbilo?

  • Stabilita, bezpečný pocit z jízdy
  • Rychlý rozjezd
  • Tempomat
  • Široká kola (přejedou kdejaký výmol)
  • Výdrž baterky

Co ne?

  • Neprakticky umístěný klakson
  • Hmotnost
Líbí se vám? Pak pro vás mám jednu dobrou a jednu špatnou zprávu. Špatná je, že tenhle model na českém trhu aktuálně není a neví se, jestli ještě kdy bude. Dobrá je, že výrobce od mého testování zvládl vypustit do světa vylepšenou variantu City Boss GV5.

Jak se na elektrokoloběžce jede?

Nerada to přiznávám, ale skvěle.

Kolobka je stabilní, zvládá kočičí hlavy, výmoly, dokonce i polňačku (i když tam vás naklepe). Protože je obrovitá a má široká kola, cítím se na ní bezpečně.

Rychle se rozjede a díky tempomatu drží rychlost sama.

Dovedu si představit, že bych na ní jezdila na schůzky – na ty se totiž můj Trexx moc nehodí. Přijet ke klientovi celá zpocená není úplně vončo.

Jede pěkně. Na elektro. :)

Jede pěkně. Na elektro. 🙂

No a přítel (říkejme mu třeba Petr, protože se tak jmenuje), ten se do ní vyloženě zamiloval. Vyzkoušel ji na silnici, na kostkách i na té polňačce. Objížděl blok jako blázen. Neustále kolem ní brousil a ptal se:

„Říkáš, že váží 20 kilo?“

„Jojo.“

„Hm, hm. A kolik že stojí?“

„Kolem 18 tisíc.“

„Hm, hmmm. A co kdybychom ji už nevrátili?“

Túúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúút

Nene, to není kamion. To je koloběžka.

Asi bžilionkrát se mi stalo, že jsem se opřela o řídítka a ozvalo se zatroubení jako z pekla.

Rozhlížím se, který nervák na mě troubí – nikdo nikde. Jen pár zmatených chodců nechápe, co mohlo vydat takový zvuk.

To je první věc, kterou bych kolobce vytkla. Neprakticky umístěný klakson, který často zmáčknete omylem. Navíc řve jako blázen. To se asi hodí do provozu, ale co centra Brna mezi lidi úplně ne.

Vidíte ten červený čudlík? Tak ten dělá kravál.

Vidíte ten červený čudlík? Tak ten dělá kravál.

Druhý problém je hmotnost koloběžky. Jak jsem psala, není to žádné mimino, má pořádnou baterku i motor, ale váží skoro 20 kilo, proboha!

U nás doma to není problém, máme výtah. Ale do kanclu ve druhém patře jsem ji vážně vytáhnout nezvládla..

No a když vám chcípne baterka, určitě nedojedete na vlastní pohon. Přítel to zkoušel a další den chodil jako dědoušek.

Barbora ilegální

Znáte to: Nejdřív jedu, pak až čtu návod.

A tak jsem první den přijela domů a z dlouhé chvíle jsem se pustila do čtení. Když vtom jsem se dočetla, že:

City Boss V5 má 3 rychlostní módy. Na nejvyšší jede až 35 km/h.

V tu chvíli se mi zatmělo před očima. Takže když na ní jedu po cyklostezce a bez řidičáku… dělám nelegální činnost?

25 km/h? City Boss V5 zvládne mnohem víc.

25 km/h? City Boss V5 zvládne mnohem víc.

Abych to vysvětlila:

Elektrokoloběžky hodnotí zákon stejně jako elektrokola. A ta se můžou považovat za normální kola, pokud mají výkon do 1 kW a jedou max 25 km/h.

City Boss V5 je prostě elektrokoloběžka pro náročnější jezdce, kterým 25 km/h nestačí. Jenže pak se nemůže vydávat za kolo(běžku) ani s hodně přimhouřenýma očima.

Výtah na kopeček

Teď to může vypadat, že jen kritizuju. Ale tak to není, ten týden s elektrokolobkou jsem si fakt užila. Využívala jsem ji hlavně na cesty do práce, abych se nemusela po příjezdu převlékat.

Když jsem potom o víkendu vyrazila na výlet na Trexxovi, vyjel mi při cestě nazpátek přítel naproti. Přijela jsem pod kopec, dupala a dupala… jenže mi to nějak nejelo. Znáte to, jsou dny, kdy to prostě nejde.

Jakmile jsem seskočila, byl u mě Peťa na elektrokolobce. Předal mi ji, já si vyfrčela kopec a on… no, řekněme, že si užil stinnou stránku koloběhu na mém Trexxovi. 😄

Ta široká kola se mi líbí. Koloběžka je díky nim stabilní.

Ta široká kola se mi líbí. Koloběžka je díky nim stabilní.

Přemýšlíme o elektrokoloběžce

Takže věc se má tak:

Ještě nedávno jsem se na elektrokoloběžkáře mračila, teď o elektru taky přemýšlím. Peťa se zakoukal vyloženě do City Bossu, mně by stačil i nějaký drobek, který neváží 20 kilo.

Ale koloběžka na vlastní pohon je stejně nejlepší! 😉

Co vy a elektrokolobky? Co si o nich myslíte?

Trhněte si!

Kam dál?

Píšu a jezdím na koloběžce. A taky píšu o tom, jak jezdím na koloběžce.

V nohách mám už tisíc mil a v rukách tisíc stran textu. Tak se usaďte a začtěte se! 🙂

21. 9. 2020, autor:

Komentáře

  • Pedro, přidáno 23.09.2020

    Ahoj, Báro,
    Tohle je teda hodně ožehavé téma. Na rozdíl od elektrokol, která podle mne opravdu jaksi spadají pod pojem CYKLISTIKA, elektrokoloběžka naproti tomu bohužel nemá s KOLOBĚHEM nic společného (nepočítám-li eKostku). Je to elektricky poháněný malý motocykl, který je díky své vizáži, tomu že nevrčí a nekouří z výfuku a tendenčnímu zevšeobecňování nesmyslně řazen mezi koloběžky. Chápu jeho oblibu a uznávám, že v některých případech je to stroj užitečný a pro něčí potřeby opodstatněný, na druhou stranu dokonale vystihuje dnešní jalovou dobu obezliček, pohodlnosti, zkratek, povrchnosti a ulehčování. Ale co já vím, třeba si dnes cestou z práce na brndě zpřelámu hnáty a pak budu vděčný, že se budu moct přidat mezi ty, kteří preferují motorek a jezdecký styl „surikata“. Netrhněme si.

    Odpovědět

  • Martin, přidáno 23.09.2020

    Hezký den
    je to takový přibližovací prostředek hodně lidí ho tu používá a nijak mi to nevadí. Otázkou je jestli jezdit po cyklostezkách nebo pouze po cestách jako automobilový provoz. Dřív se takhle jezdilo na babetách a mopedech. Tohle je taková náhrada toho mi přijde je to jednodušší na údržbu nesmrdí to nic z toho neteče a můžete to mít doma v obýváku. Nepocházím z města a když jsem scháněl byt překvapilo mě že téměř nikde nebyl ani sklep ani kolárna ani cokoliv kde by člověk mohl třeba to kolo skladovat a pak ho používat ve městě. Když se podívám na Facebook tak mi přijde že to nebude jen tady ale většina lidí si koloběžky prostě musí vzít domů a různě je věší na zdi. Nejsou tu nikde stojany na kola a stezky vedou odnikud nikam.
    Akorát když potkám někoho s tak 30kg nadváhou říkám si že by to možná chtělo něco jiného. A na doprovod dítěte na malém kole mi to taky nepřijde úplně to pravé nevím možná je to praktické ale příklad to moc nedává.
    Když jsem byl letos v polsku u jezera Nysa a praskl mi na koloběžce zadní 20″ plášť zašel jsem do místního cykloobchodu a dost se divil 90% prodejní plochy a že byla velká zaujímala městská kola většinou úplně bez převodů.MTB a Gravely visely jen v pár kusech na regálech. A slečny tak mladé jako vy a oblečené jen v letních šatech tam na nich normálně jezdili ve skupinách i asi na rande. Tady kdo to nevalí šílenou rychlostí po městě v cyklodresu na MTB tak nemá vlastně kolo. Jiný kraj jiný mrav.
    V německu jste na kole král můžete všude tam bych na kole taky jezdil v rakousku se zas nesmí nikde tak tam bych ho asi vůbec nepotřeboval.
    Nejlepší je asi v té dopravě od všeho trochu a ne se ve velkém vrhnout ted sem na všechno elektro a pak zas někam na druhou stranu.

    Odpovědět

  • Bára Koloběžka, přidáno 11.10.2020

    Ahoj Pedro,
    jojo, mezi koloběžkáři to ožehavé téma je, ale já osobně podobně jako ty vidím koloběh a elektrokoloběh jako dvě úplně rozdílné kategorie, takže pro mě na elektru nic moc ožehavého není. Holt někdo si chce zasportovat a někdo se chce dovézt do práce bez propoceného trička. 🙂 Já jsem si chtěla elektro vyzkoušet právě proto, že na kolobce pro mě není reálné dojet na schůzku (musela bych jet ve sportovním, převléct se u klienta, což není úplně ok). A tenhle účel elektro splňuje, takže chápu, proč má své příznivce.

    Odpovědět

  • Bára Koloběžka, přidáno 11.10.2020

    Krásný den, Martine,
    s tou úvodní otázkou máte pravdu, sama jsem o tom přemýšlela. Na silnici jsem se necítila bezpečně, ale vím, že na cyklostezce spousta lidí nevidí elektrokoloběžky ráda.
    S těmi cyklostezkami: já jsem z Brna a tady u nás máme cyklostezek docela dost, člověk se pohodlně dostane, kam potřebuje, není moc těch, které by nevedly nikam. Ale vím, že ne všude to tak je, například po Praze se člověk na kole moc nedostane. :/

    Odpovědět

  • Alena, přidáno 02.04.2021

    Dobrý den,
    mám koloběžku Boss GV4 černou, má zadní brzdu na levé straně ???
    Jizdni kola mají zadní brzdu vždy v právo, dokonce i v autě je po pravé straně.

    Odpovědět

  • Jan, přidáno 13.04.2021

    Haló, Báro, jste tam? Oprášila jste už koloběžku? Těším se na další díl seriálu 🙂 Snad máte námět a chuť 🙂 Trhněte si!

    Odpovědět

  • Bára Koloběžka, přidáno 14.04.2021

    Krásný den, věřím, že to je asi nezvyk. Sžila jste se s tím nakonec? 🙂

    Odpovědět

  • Bára Koloběžka, přidáno 14.04.2021

    Jane, moc díky za milý komentář, mám radost, že se sem za články vracíte. 🙂 Koloběžku jsem oprášila už za mrazů, už jsem to po zimě nemohla vydržet. A nebojte, už na něčem pracuju – i když teď aktuálně jsou to spíš videa než nové články. 🙂 Jsem zvědavá, co na ně řeknete.
    Trhněte si! 🙂

    Odpovědět

  • Jan, přidáno 14.04.2021

    To zní skvěl, Báro! Těším se 🙂

    Odpovědět

  • Bretislav, přidáno 15.09.2021

    Báro, ukazuje na fotografii, že dáváte přednost pohodlí: Už postojem -nohy vedle sebe – české neelektrické kolobky, měly úzké stupátko, které nutily dát nohy za sebou- do bezpečnější polohy.
    Za několik málo let urychlíte jízdou ve stoje na e- koloběžce opotřebení páteře- konkrétně v kříži a svoje pozadí i popředí zdůrazní ¨trepáním¨ působení gravitace.
    Přeji vám upřimně, aby se moje varovné proroctví nevyplnilo.
    Pozor česká pedelec kolobka s motorem vzadu, maže tu nejhlavnéjší českou evoluci: úzká zadní osa – aby se neukopl kotník!
    .

    Odpovědět

  • Bára Koloběžka, přidáno 17.09.2021

    Břetislave, o moji páteř, pozadí a popředí opravdu nemusíte mít strach. Jezdím na klasické ne-elektro koloběžce s extra úzkým nášlapem. Elektrokoloběžku jsem jen testovala a musím dodat, že postoj s nohama vedle sebe byl pro mě ideální pro rovnováhu, ale na klasické koloběžce by samozřejmě nefungoval.

    Odpovědět

Váš komentář





*

Šatna blog ze zákulisí Sportega.cz