O (ne)údržbě koloběžky aneb Proč nadávám na kolo – Bára na kolobce 24. díl

Já se na to můžu vykašlat. Ta věc furt něco potřebuje! Jednou brzdy, podruhý řetěz, potřetí se rozpadne přehazovačka.

Jasně že takhle nenadávám na koloběžku. Vedle svého milovaného Trexxe parkuju ještě starou favoritku, které se pořád něco nelíbí. Jednou upadne šlapka, podruhé se zadrhne brzda… a to už má za sebou generální opravu komplet všeho.

S koloběžkou je to jiné. Skoro nic nepotřebuje, a i proto je ideální pro jelita mého typu a vůbec pro všechny, kdo nechtějí svoje vozidlo imrvére opečovávat. Všechno, co od vás bude kolobka chtít, se mi vešlo do kratičkého článku. Mrkejte!

Na fotce se usmívám, protože ještě nevím, jaké peklo je pořádně dofouknout kolobku s malou pumpičkou.

Na fotce se usmívám, protože ještě nevím, jaké peklo je pořádně dofouknout kolobku s malou pumpičkou.

Na jaře hodím očko na brzdy

Když koloběžce naordinujete zimní spánek, je fajn ji po něm probudit. Naštěstí se nemá moc co pokazit, ale nefunkční brzdy nechcete řešit v půlce letu z kopce, že jo.

Proto na jaře vyzkouším brzdy na rovince, mrknu, jestli jsou bowdeny v pořádku a jak vypadají špalky. Správně bych měla kolobku vzít k někomu, kdo ho na ni mrkne odborným okem, ale… většinou při prvním ještě-ani-ne-jarním sluníčku dupnu a už jsme s Trexxem v tahu, na prohlídku si nevzpomenu. Každopádně vy nebuďte Barbora a radši si do toho servisu zajděte.

Nejen před první jízdou taky zkouším, jestli se nikde nic neuvolnilo – ale Trexx drží jako… no, jako dva roky nová koloběžka. Uvidíme, jak mu bude za deset let. 🙂

Nafoukaná koloběžka = šťastná koloběžka

Miluju, když má Trexx čerstvě dofouknutá kola. Jede pak tak krásně, že nechápu, proč ho nedofukuju častěji. Ne že by potřeboval pumpičku ob den (Jako někdo jinej. Koukám na tebe, favoriko.), ale trochu častější péči by si ode mě asi zasloužil.

Jen pro jistotu: víte, na kolik foukat? Mrkněte na pláště, tam je napsané maximum. Nechci z vás dělat ňoumy, ale… já sama jsem to dlouho nevěděla. Snažte se držet kousek pod maximem podle terénu, na rozbitou polňačku spíš míň než na krásnou silnici.

Vidíte to číslo? Říká vám, na kolik kolo dofouknout.

Vidíte to číslo? Říká vám, na kolik kolo dofouknout.

A jestli se divíte, že vám nejde kolo natlakovat ruční pumpičkou, mám dobrou zprávu: není to vámi, není to koloběžkou, není to erupcemi na Slunci. To ta pumpička. Zatím jsem nepotkala ruční pumpičku, která by nebyla na dvě věci. Pořiďte si pořádnou stojací s tlakoměrem a půjde to samo, tu malou si nechte na cesty.

Naleštit a jedem

Pak už Trexxíkovi stačí jen trocha vody na hadru a občas nějaký doplněk nebo úprava, díky které se mi na něm líp jede. Snížit řídítka, vyměnit gripy, dokoupit nějakou drobnost… na to už si přijdete sami. 🙂

Hezčí gripy, rohy, zvonek... koloběžku můžete pořád vylepšovat. Ale nemusíte – a to je na ní super.

Hezčí gripy, rohy, zvonek… koloběžku můžete pořád vylepšovat. Ale nemusíte – a to je na ní super.

Přesně proto mám Trexxe tak ráda: vozí mě do práce i na výlety a nechce ode mě nic než trochu vzduchu, vody a lásky. A chudák favoritka neustále poslouchá stížnosti, proč sakra nemůže být víc jako on.

Máte to se svou kolobkou taky tak, nebo jí věnujete víc péče? Napište mi do komentářů – a jestli znáte někoho, kdo o koloběžce přemýšlí, pošlete mu tenhle článek. Ať má o důvod víc přidat se ke koloběžkářům.

A trhněte si!

Kam dál?

15. 7. 2019, autor:

Váš komentář





*

Šatna blog ze zákulisí SportObchod.cz