RECENZE: Badmintonové míče Victor Carbonsonic CS NO. 2

8 minut čtení

Při testování karbonových míčků Victor jsem si položil následující otázku: Přináší hráčům míče Victor Carbonsonic CS NO. 2 letové vlastnosti péřového míče, nebo jde pouze o přepracovaný plastový míč, který vám nemá co nového nabídnout? Victor Carbonsonic CS NO. 2 je unikátní badmintonový míček, který se snaží změnit zajeté pořádky rozdělení badmintonových míčů na plastové a péřové. Plastové jsou určeny především pro amatérské hráče, péřové sednou spíše pokročilým a profesionálním badmintonistům.

Na peří a plast zapomeňte, zahrajete si s karbonem

Hlavní rozdíl oproti péřovým a plastovým míčům je v samotném materiálu, ze kterého jsou míče Victor Carbonsonic vyrobeny. Jak již název napovídá, míčky tvoří kombinace karbonových vláken, korku a pěnového peří. Tato unikátní kombinace nových materiálů by měla míčku poskytnout vyšší stabilitu po samotném zásahu, a až pětkrát větší životnost oproti klasickým péřovým míčům. Výrobci v neposlední řadě slibují trajektorii letu srovnatelnou s klasickými péřovými míčky. V rámci samotného testování jsem se proto zaměřil právě na letové vlastnosti, životnost a rychlost míče. Ověřil jsem si, zdali jsou tvrzení výrobce pravdivé či nikoliv. Na konci článku najdete doporučení, komu se míč vyplatí koupit a pro koho naopak určený není. Badmintonové míče Victor Carbonsonic
Badmintonové míče Victor Carbonsonic dostanete jako dárek ke každé badmintonové raketě Victor od 1999,- Kč.
Hlavní rozdíl v trajektorii letu plastového a péřového míče je vidět například u vysokého úderu do zadní části kurtu. Plastový míček směřuje korkem k hráči po celou dobu letu, zatímco míč péřový se ve vzduchu jakoby zastaví a padá hlavičkou dolů. Tím pádem je hráč nucen tento míč zasáhnout nečistě jak přes korek, tak přes peří. Testovaný míč Victor Carbonsonic CS NO. 2 se po většinu času choval jako míč péřový, tudíž nabízí jedinečnou možnost okusit letové vlastnosti péřového míče. U jednotlivých úderů jsem ve srovnání s klasickým péřovým míčem necítil žádný výrazný rozdíl u dlouhého ani krátkého podání, úderů zezadu dozadu, při dropech zezadu za síť ani u výhozů od sítě dozadu. Trochu jsem však postrádal kontrolu a cit pro míč při hře na síti a při smečích, kdy se míč podobal svými vlastnostmi spíše plastovému míči. Míček má také velice hezký zvuk při úderu, který se podobá zvuku péřového míče. Lidé v hale, kteří sledovali naše testování, tak nebyli schopni rozeznat, kdy hrajeme s péřákem a kdy s míčkem Carbonsonic.

Sázka na rychlost a výdrž

Je také vhodné doplnit, že ačkoliv je míč označený zeleným proužkem, což je označení míče pomalého, při testování se mi míč jevil středně rychlý až rychlý. To by spíše sedělo na míč s modrým či červeným proužkem. Vyšší rychlost míče lze pocitově pozorovat hlavně ihned po zahrání úderu. Na druhou stranu, když jsem míč testoval, tak dopadl do vymezeného prostoru pro míč, který je vhodný ke hře. Nemusíte se tak bát, že by se míč při tvrdém úderu zastavil až o zeď na druhé straně haly. Testování míčů Victor Carbonsonic V oficiálním testování bývalých profesionálních hráčů a světových hvězd badmintonu bylo jedno umělé pěnové peří zlomeno po 562 úderech a přibližně 15 minutách. Takto vypadá míč, který jsem 15 minut testoval já. 15 minut s ním hráli i nadšení amatérští hráči na vedlejším kurtu, kterým jsem dal míč také otestovat, protože je zřejmé, že míček netrefují tak čistě jako profesionální hráči. Co se týče životnosti míče, při srovnání s míčem péřovým tento míč skutečně vydrží mnohem déle (výrobce udává, že až třikrát déle). Na druhou stranu, u karbonového míče jsou letové vlastnosti péřového míče přirozeně vykoupeny menší životností ve srovnání s klasickým plastovým míčem. Amatérští hráči dospěli ke stejnému závěru jako já - vidí rozdíl oproti plastovému míči, se kterým doposud hráli, zejména v rychlosti. Hráči byli rádi, že do míčku nemusí dávat takovou ránu, a na rozdíl od plastového míče v pohodě přeletí celý kurt. U plasťáku totiž mají pocit, že musí vynaložit moc velké úsilí, aby míč přeletěl celé hřiště.

Skvělá náhrada za péřáky

Já osobně si velice cením snahy tak velké značky, jakou Victor bezpochyby je, investovat své finanční prostředky do vývoje nového druhu míče. Je neudržitelné, aby celý svět hrál badminton s péřovými míčky, které se budou měnit po dvou až pěti výměnách tak, jak to často vidíme u profesionálních hráčů. Je potřeba si také uvědomit, že během posledních let cena péřových míčů stoupá. Svět tak může brzy přijít o dostatečný počet hus na pokrytí tak velké poptávky. Recenze badmintonových míčů Victor Carbonsonic Navíc se zde nabízí také etický pohled na věc. Tzv. letky, což jsou pírka, která se používají k výrobě péřových míčků, vytrhávají husám zaživa, protože jim zase za pár let dorostou. K tomuto postupu má právem mnoho lidí výhrady. Proto věřím, že s tím, jak se pravidelně zlepšují nejrůznější materiály a vyvíjejí nové technologie používané při výrobě badmintonových raket, je načase také posunout vývoj badmintonových míčků o jeden krok dále.

Pro koho míček je?

Do provedení této inovativní myšlenky se pustila firma Victor a představila první „umělý péřový míč“. Na základě testování mohu říci, že se míč svými vlastnosti podobá klasickému péřovému míčku. Na stupnici podobnosti péřáku dávám míčku Victor Carbonsonic CS NO. 2 hodnocení 7/10. Míč bych doporučil všem hráčům, kteří hrají s plastovými míčky a chtějí vyzkoušet alternativu, která by jim umožnila užít si letové vlastnosti péřáku za přijatelnější cenu a s výrazně delší životností. Nadále bych míč doporučil hráčům, kteří mají problémy s bolestmi ruky a hlavně lokte. Tento míč vám pomůže zahrát rychlejší úder s menší námahou, a nebudete do něj muset tolik „mlátit“. Na druhou stranu míč ještě není tak daleko, abych ho mohl doporučit profesionálním a poloprofesionálním hráčům, kteří v současné době hrají jen s peřím. Pro ty by to přece jenom byl, co se týče komfortu hraní a kontroly míčku, krok zpět. Při velice tvrdém úderu je míček náchylný ke změně tvaru na spíše eliptický. A pokud se zapomene mezi výměnami upravit zpátky, připomíná jeho trajektorie volný přímý kop Roberta Carlose. Badmintonové míčky Victor Carbonsonic V neposlední řadě bych od firmy Victor čekal odvážnější marketingovou propagaci samotného balení míče. Můj dojem ze samotné tuby se nijak neliší od klasických plastových míčků. To je velká škoda, protože si dokáži představit odvážnější balení například ve spolupráci s firmou Marvel, která již firmě Victor několikrát zapůjčila svůj osobitý design. Osobně se těším na další postup ve vývoji tohoto unikátního míče a věřím, že již za krátkou dobu se tento míč plně vyrovná dnešnímu péřáku. Chci Victor Carbonsonic »

Servírujte si další badmintonové čtivo...

Nejlepší badmintonové rakety z velké testovačky pro rok 2019 VIDEO: Těžte z lehkosti badmintonových raket Victor Light Fighter Naučte se poznat rozdíl více než 100 badmintonových raket Yonex

Starší články