RECENZE: Badmintonová raketa Victor Auraspeed 70K

7 minut čtení

Victor Auraspeed 70K zvládá přechod z útoku do defenzivy s ledovým klidem.
Rosničky hlásí, že slunečným dnům letos definitivně odzvonilo. Proto je třeba odpískat všechny outdoorové sporty a vrátit se zpátky do haly. Tam na vás ovšem čekají pravověrní badmintonisté, kterým sluneční svit způsobuje úžeh, a tak celé léto pilně trénovali. Abyste odmázli jejich výkonnostní náskok, nezbývá, než se poohlédnout po nové badmintonové výzbroji a zjistit, jestli už konečně Victor přišel na trh s raketou, se kterou nejde prohrát. Hned na úvod si řekněme, že objekt dnešního článku, rachejtle Victor Auraspeed 70K, tohoto ideálu sice nedosahuje, ale poměrně zdatně se mu blíží.

Do oka nepadne, do ruky ano

Na této zbrani na první pohled překvapí poměrně divoký design. Victorácké rakety sice obvykle bývají pestře barevné, ale černo-stříbrno-oranžovo-zeleno-modrý rám bych se nebál označit za výstřední. Někomu se to nepochybně zalíbí, ale my, muži středního věku, se na kurtu snažíme vypadat především důstojně. pestrobarevný design badmintonové rakety Victor Auraspeed 70K Nicméně pokud nejste mažoretky a raketu nemáte jen na parádu, nýbrž se s ní také hodláte nad hřištěm mocně rozhánět, s Auraspeedem sedmdesátkou nešlápnete vedle. Jak sám název nasvědčuje, jedná se o rychlou útočnou raketu. Nesnaží se však svými proměnnými vybočovat do extrémů, takže by se na ni mohlo pěkně hrát širokému spektru sporťáků. Spokojeni by s ní měli být nejen zabijáci, ale i běhavci s univerzálním stylem, kteří si libují v dlouhých, pestrých výměnách.

Nová řada od Victoru

70K je model z nové řady Victor Auraspeed, která spatřila světlo světa před sezónou 19/20. Podobá se raketě Victor Jetspeed S 11, kterou možná ještě předčí o stupeň hladší ovladatelností. Je konstruována podle odzkoušených parametrů pro ofenzivní pojetí hry. Hmotnost má kolem 90 géček, vyvážení mírně do hlavy, dosti tuhý rám, ale určitě ne nejtužší na trhu. Klasickému úzkému gripu mohou kováři a jiní hráči s velikou tlapou snadno odpomoci dvojitou omotávkou. My krátkoprstí jsme zase spokojeni, že nám klacek neklouže z ruky. testování badmintonové rakety Victor Auraspeed 70K Raketu jsem testoval vyšněrovanou na 11,5 kg výpletem VBS-68, který doporučuje na tuto plácačku přímo výrobce. Je to totiž optimální kompromis mezi trvanlivostí a výborným ovládáním míče. U nás na nuzném venkově hrajeme téměř výhradně s plastovými míčky, zatímco husím peřím si vycpáváme polštáře. Ke zkoušce jsem tedy používal yonexácké plasťáky Mavis 350 s modrým pruhem. testování badmintonové rakety Victor Auraspeed 70K

Smeče z Auraspeed 70K opravdu letí...

Pokud se mi do ruky dostane železo s útočnými parametry, pro primární test se mi osvědčilo domluvit si ponejprv mač s nějakou kavkou, která mi bude nezištně nalévat, abych do toho mohl pořádně třísknout. V tomto ohledu jsem Victorkou rozhodně nebyl zklamán, smeče mají razanci a přesnost, s jakou se má stará RSL herka nemůže rovnat. Lukáš Sábo testuje badmintonovou raketu Victor Auraspeed 70K Přitom rigidní rám zajistí, že raketa v ruce nevibruje, neprotáčí se a míčky létají, kam si přejete. Tedy, pokud trefíte sweet spot. Jako u všech lepších raket rám žádnou chybu neodpustí. A zahrajete-li balón příliš daleko od středu hlavy, potrefená husa sotva doplachtí za síť, kde bude soupeřem nemilosrdně zabita. Raketu proto nelze doporučit začínajícím nebo věčně začínajícím hráčům, ale v rukou zkušeného playera s dynamitem v paži dokáže napáchat na kurtu pěknou paseku. Na druhém rande jsem si partnerku prohlédl pozorněji a všiml si zvláštního vrypu na vnitřní hraně rámu hlavy. S tím jsem se dosud nesetkal, ale po chvíli googlení se vyjevilo, že tato fíčura by měla sloužit ke zvýšení aerodynamiky rámu a podporovat rychlost švihu. Možná je to jen marketingový kec, ale létá to z ní opravdu svižně a deblového parťáka s ní raději nemlaťte. lepší aerodynamika badmintonové rakety Victor Auraspeed 70K

...ale badminton je hlavně o technice

Největší bonus diskutované raketky ovšem vidím v její univerzálnosti. Konstrukce útočných raket často trpí tím, že se s nimi nedá zahrát téměř nic jiného než bomby k lajně. Byl jsem proto příjemně překvapen, že testovaný vercajk si zachovává solidní ovladatelnost. Dá se s ním kvalitně bránit, kraťasy sekám jako Baťa cvičky a parádně s ním lze smečovací nápřah v poslední chvíli zápěstím změnit na drop. Samozřejmě při rychlých výměnách, zejména ve čtyřhře, nemůže úplně konkurovat ještě lehčím, do ruky vyváženým modelům, které jsou přeci jen obratnější. Přesto se s ní nemusíte v žádném případě bát přechodů do defenzivy. U některých děvčat s tuhým krkem mám nepříjemnou zkušenost, že z nich bolívá pažní triceps. To však u Auraspeedu neplatí. S raketou se i po delším hraní dobře manévruje, aniž by měl hráč pocit, že mu příliš namáhá, tahá nebo vede ruku. Lukáš Sábo při testování badmintonové rakety Victor Auraspeed 70K Při pinkání kolem sítě se na ni můžete beze zbytku spolehnout - i když je třeba říci, že v tomto ohledu existuje jen hrstka vysloveně nepovedených raket. Navíc příčina neúspěchu hry na saku nebývá zpravidla v těžké hlavě rakety, ale v těžké hlavě samotného hráče.

Pro koho je badmintonová raketa určena?

Raketa Victor Auraspeed 70K je ideální volbou pro pokročilejší a závodní hráče, kteří preferují útočnější pojetí hry, ale nesází výhradně na rychlost, nebojí se přejít do defenzivy a využít veškeré údery, jež badminton nabízí. Výrobce raketu propaguje ve dvou designech (růžová pro holky), ale na našem trhu je zatím k dispozici pouze mužná, papouškově strakatá varianta. badmintonová raketa Victor Auraspeed 70K Nedoporučoval bych ji začátečníkům a začátečnicím. Tuhá konstrukce totiž vyžaduje vyšší stupeň badmintonového umu, bez nějž hráč zatlačený do kouta nepřepálí kurt, aby se z nouzové situace vymanil. Úplně vhodná není také pro ortodoxní deblisty, kteří budou postrádat pohotovější reakci. Potěší její příjemná hratelnost, na raketu si není třeba dlouze zvykat, stačí ji vysvobodit z fusaku, a po pár pinknutích rovnou dokáže na soupeře vybalit vaši nejlepší hru.

Závěrečné shrnutí rakety Victor Auraspeed 70K

Plusy badmintonové rakety Victor Auraspeed 70K

• Skvělá zbraň pro útočnou hru