Vítěz soutěže o nejlepší slogan

Jak jistě víte, na konci minulého roku jsme vyhlásili soutěž o nový firemní slogan, do které se s obrovským nadšením zapojilo 317 z vás,  tvůrců mnohdy originálních, vtipných a dokonce i veršovaných sloganů.  Někteří jste své nápady doslova chrlili a zasílali nám jim velké množství najednou.   Jsme nadšeni zjištěním, že naši zákazníci mají velkého sportovního a hráčského ducha a chceme poděkovat za váš čas a za to, jak jste zapojili své srdce, kreativitu a fantazii.

  Vybrat z tak velkého množství návrhů (přišlo jich neuvěřitelných 684) nám dalo pěkně zabrat a trvalo několik týdnů než jsme v několikakolovém výběru, ve spolupráci s naší poradenskou firmou H1.cz a s odborníkem na marketingovou komunikaci, konečně rozhodli o vítězném sloganu a dalších devíti umístěných.

  Slogan   Autor Výhra
1. Právě jste předběhli své soupeře A. Vitalík poukázka na nákup na SportObchod.cz za 3.000 Kč
2. Bav se sportem L. Adolf  poukázka na nákup na SportObchod.cz za 1.500 Kč
3. Lepší forma dopingu T. Kovařík  poukázka na nákup na SportObchod.cz za 1.000 Kč
4. Sportujte s námi ! O. Hrudička dárkový balíček (značkové ponožky, tričko a láhev)
5. Sport sluší každému K. Rollo  dárkový balíček (značkové ponožky, tričko a láhev)
6. Sportovní adrenalin on-line I. Tichá   dárkový balíček (značkové ponožky, tričko a láhev)
7. Radost z pohybu P. Skarvan  dárkový balíček (značkové ponožky, tričko a láhev)
8. Jen talent nedodáme R. Muhl  dárkový balíček (značkové ponožky, tričko a láhev)
9. Správný krok do světa sportu R. Sítková  dárkový balíček (značkové ponožky, tričko a láhev)
10. Komfort pro váš sport L. Klečka  dárkový balíček (značkové ponožky, tričko a láhev)

  Na 1.místě se umístil pan Aleš Vitalík se svým sloganem „Právě jste předběhli své soupeře“. Tento slogan byl horkým favoritem od samého začátku soutěže a zcela zaslouženě vyhrává poukázku na nákup u nás v hodnotě 3.000 Kč. Panu Vitalíkovi i autorům umístěným na dalších místech srdečně blahopřejeme a doufáme, že jim cenami uděláme radost.

Přestože si vítězný slogan svou výstižností a originalitou vysloužil navíc i zvláštní uznání celé poroty, nebude nakonec používán jako oficiální slogan.  Je totiž přece jenom trochu delší a slovo soupeř-soupeření není v úplném souladu s naší firemní komunikační strategií.

SportObchod.cz - Tvůj nejlepší spoluhráč!

Práce nikoho z vás, ale nevyšla naprázdno. Vaše návrhy nás bohatě inspirovaly a díky tomu,  že nás vlastně denně nutily přemýšlet o tom jací jsme my a jaké by mělo být poselství našeho e-shopu,  rodilo se i v našich hlavách poměrně hodně nápadů.  Jedním z nich byl „Tvůj nejlepší spoluhráč“. Slogan se nám pomalu dostával „pod kůži“, až jsme se s ním nakonec naprosto ztotožnili. Výborně se totiž hodí k našemu internetovému obchodu, je funkční, smysluplný a přesně definuje náš postoj k obchodním partnerům (zákazníkům, dodavatelům, zaměstancům apod.)  V nejbližší době se tedy postupně začne objevovat  jako nedílná součást loga SportObchod.cz na internetových stránkách,v e-mailové komunikaci a všech dalších propagačních elektronických i tištěných materiálech.

Ještě jednou všem děkujeme za účast a maximální nasazení!

Váš tým SportObchod.cz
Tvůj nejlepší spoluhráč!

9. 2. 2009, autor:

Komentáře

  • Jan Tichý, přidáno 10.02.2009

    Ahoj, nový slogan mi přijde skvělý, výborně padne ke Sportobchodu a celému jeho pojetí. Gratuluju!

  • Spoluhráč, přidáno 10.02.2009

    Pane Vitalíku,jste sice nejlepší, ale jedete do Bezdíkova. Asi tak by šel s využitím známé filmové hlášky stručně chrakterizovat závěr akce, jejíž smysl mi v této situaci tak trochu uniká.

    Pokud je Váš slogan sice nejlepší (a je opravdu celkem fajn, i když bych ho nevolil 🙂 ), ale není použitelný, pak měl být vítězem prostě jiný slogan, který komplexně splní cíl akce, tj. stane se oficiální součástí komunikace společnosti S.SportObchod.

    S úctou

    Váš spoluhráč

  • admin, přidáno 10.02.2009

    To Spoluhráč:

    Smyslem soutěže o nový slogan bylo získat NÁVRHY na nový slogan od našich zákazníků a vybrat z nich ten nejlepší. Porota se nakonec shodla, že nejlepší vymyslel pan Vitalík. Právem mu proto patří 1. místo a odpovídající cena.

    Při vybírání jsme ale přišli na slogan, který se nám zdál lepší, vhodnější a dokázali jsme se něm shodnout, a proto jsme nakonec zvolili tento. Jelikož to bylo firemní dílo, přišlo by nám hloupé si rozdělovat hlavní cenu a vymýšlet nějaké složité vysvětlení, proč nikdo nevyhrál. Myslím, že toto rozhodnutí je fér.

    Každopádně bych chtěl ještě jednou poděkovat všem, kdo se soutěže účastnili. Vaše návrhy byly skvělé!

    Josef Mech, člen poroty za SportObchod.cz

  • Martin F., přidáno 10.02.2009

    Myslim,ze nazor poroty chapu,pane SPOLUHRACI. Onech necelych 700 sloganu zase neni kdovikolik,co si budeme nalhavat,cestina je velice pestry jazyk a prijit na heslo usite na miru neni nic jednoducheho.Kdyz si prijdete seznam te spousty hesel,z kazdeho se Vam libi neco a z toho neceho pote slozite svuj slogan,ale jsou tu i slogany,ktere Vas zaujmou cele,ale nejsou tim stoprocentnim resenim,tudiz se vitezem stava ten,ktery se priblizit stum procent a to byl vitezny navrh.
    Asi pred deseti lety byla vyhlasena soutez Pilsner-Urquell,taktez o slogan,cele dva dny se mi to „honilo“ hlavou,aby take ne,kdyz hlavni cenou byl novy Ford Puma,nakonec jsem na to prisel a svuj navrh odeslal.Vzhledek k tomu,ze mi v dohledne dobe nikdo pred domem klicky od vozu necinkal,pustil jsem to z hlavy. Asi po mesici sleduji televizni reklamu na onen lahodny mok a musim Vam rici,pane Spoluhrac,ze jsem malem upadl ze zidle.Muj slogan mel tri slova (po deseti letech si jej jiz sotva vybavim) a ten vitezny taktez,prvni dve slova byla zcela totozna a posledni „heslo“ se lisilo jen nepatrne. Reknu Vam,mel jsem v tu chvili pocit,jako by mi uteklo posledni cislo ve sportce.Chodil jsem s hlavou v dlanich sem a tam a zpytoval svedomi,proc jsem jen tomu sloganu nevenoval vice pozornosti (napadu jsem mel vice,ale u me vyhral tento). A vidite, budto byl nejaky soutezici jeste blize stum procentum,nez ja,ci si Pilsner vzal z meho sloganu to podstatne a zbytek modifikoval. A ac jsem byl viteznemu navrhu setsakramentsky blizko,nedostal jsem ani basicku,natoz pohodlneho sportacka. Nakonec ani nevim,jestli byl nejaky konkretni vyherce,ci si Pilsner „vzal do parady“ vsechny slogany a z nich si vytvoril ten „svuj“ a tudiz nezvitezil nikdo.

  • Aleš Vitalík, přidáno 11.02.2009

    Dobry den vam vsem.
    Zpravu o vyhodnoceni souteze jsem cetl brzy rano 10. 2. 2009 pravdepodobne jako jeden z prvnich, presto jsem pred pridanim komentare uprednostnil variantu, ze se v prvni rade o svou radost z vitezstvi podelim se svymi pribuznymi a prateli. Proto jsem se v prvnim momentu zdrzel slov smerujicich k tymu SportObchod.cz, jeho marketingovym partnerum i vsem, kteri deni kolem vzniku noveho sloganu sleduji. S vyhlasovatelem souteze se jiste spojime jinou formou nez verejnou diskusi, a tak bych tento svuj komentar venoval vam, kteri jste se do souteze zapojili „vice“ ci „mene“ stejne jako ja.
    Zprava o vyhlaseni souteze mne v listopadu zaujala a nevahal jsem se zapojit. Ucast pro mne byla zabavou a samozrejme soutezi, tudiz jsem pln osobnich ambic soutezil s cilem zvitezit a pokud mozno umistit se i s vice svymi navrhy. V oblasti marketingovych komunikaci nejsem amater. V prvni rade diky pred lety ukoncenemu bakalarskemu studiu FSI-VUT v Brne, oboru Prumyslovy design ve strojirenstvi, jehoz jedna z obecnych filozofii je navrhovat pro spolecnost prospesna dila. K memu odbornemu rustu dale prispivaly prubezne ziskavane zkusennosti na pozicich: konzultant pro marketing a rozhlasovou reklamu + tvurce rozhlasovych reklamnich spotu, vedouci pobocky reklamni agentury, vedouci oddeleni designu a konstrukce dreveneho nabytku, marketingovy manazer; soubezne se zamestnanim to byla vlastni autorska tvorba v oblasti firemni a reklamni grafiky, reportazni a reklamni fotografie, reportazni a redakcni cinnost … proste mne multidisciplinarni marketing bavi. Navic jsem priznivcem zdraveho zivotniho stylu, rekreacne sportuji, pricemz mezi sporty dominuje horska cyklistika (MTB cross-country), kde se zucastnuji zavodu kategorie maraton, zejmena tech poradanych v ramci serialu zavodu Kolo pro zivot. Verim, ze vsechna tato relevantni fakta se do mych navrhu sloganu pro SportObchod.cz promitla. Jejich tvorbe jsem venoval nemale nadseni. Vsechny sve navrhy, jak prubezne vznikaly, jsem soubezene zasilal podle pravidel souteze e-mailem a rovnez je publikoval v prispevcich na http://satna.sportobchod.cz/novy-slogan. Povazoval jsem pro SportObchod.cz za ucelne sve navrhy netajit a treba i svymi navrhy vybudit ostatni k novym napadum nebo vylepsenim mych navrhu. Byl jsem si vedom, ze nekdo muze pouzit mou myslenku a zneni meho navrhu obmenit a vytvorit tak „konkurencni“ variantu, ale byl jsem ochoten podstoupit i tohle proti memu prospechu stojici riziko. Navic verejna publikace zarucuje urcitou autorskou ochranu, ktera je lepsi nez utajeni, nebot nekdo muze vymyslet totez, jen to nebude tajit a pak dojde ke sporu o autorstvi. Do souteze jsem prispel necelymi tremi desitkami navrhu, z nichz nektere byly v jedine variante a jine byly variantnimi navrhy, nebot tvorba ucelne efektivniho komunikacniho textu je mnohdy hra se slovy a jejich vyznamy a to vubec nemusi jit o versovanou podobu textu. Proto jsem se snazil vytvaret navrhy ruznorode a z kazde sve myslenky snazil vyzdimat co nejvice subvariant. To i proto, ze zadani souteze a kriterii pro navrh sloganu bylo obecne a nebyla uvedena soucasna nebo do budoucna volena firemni komunikacni strategie SportObchod.cz. Nebyla uvedena „zamitnuta“ slova, ktera jsou v rozporu se strategii apod. Zadani vsak bylo treba brat tak, jak znelo. A vysledek je rovnez treba brat tak, jak zni. Ja proti rozhodnuti, ze muj vitezny navrh nebude uzivan, nemam sebemensi namitky. Ridil jsem se obecne uzivanym pravidlem, ktere zvolil i SportObchod – „Komise si vyhrazuje právo nevybrat a neocenit žádný návrh“. Formalne by z pravniho hlediska bylo mozne namitnout, ze v zadani jsou nektera pravidla ve vzajemnem rozporu, ze pokud komise vitezny navrh vybrala, ma s nim byt nalozeno tak, jak je v uvodu zadani uvedeno: „Vítězný nápad se stane neoddělitelnou součástí SportObchod.cz a společně s ním bude sloužit k prezentaci našeho e-shopu“. Proti moznosti nevybrani vitezneho navrhu stoji i veta „Deset nejlepších návrhů bude vyhodnoceno a jejich autoři získají hodnotné ceny“. Ale!!! Pokud tak neucinim ja, mel by snad nekdo z vas mit duvod a zajem vznaset namitku proti rozhodnuti, ze vitezny navrh nakonec nebude používán jako oficiální slogan? Ja namitku nevznasim. Pokud komise rozhodla, ze muj navrh je nejlepsi a presto je kvuli slovu „soupere“ v rozporu s komunikacni strategii, neni to duvod k vyrazeni navrhu z hodnoceni, prave kvuli tomu, ze jsem zadnym zpusobem neporusil kriteria zadani a stejne jako slovo souper / soupereni by jako nevhodna slova mohla byt povazovana mnoha dalsi, napriklad „doping“. Jsem presvedcen, ze tym SportObchod.cz svym obecnym zadanim soutez zpristupnil i „amaterske“ verejnosti, coz bylo jiste prospesne a soutez to v konfrontaci ruznych navrhu cinilo zajimavejsi. Rovnez jsem presvedcen, ze rozhodnuti, jake bylo tymem SportObchod.cz vzneseno o vysledku souteze a volbe sloganu pro budouci marketingovou komunikaci, je obecne prospesne.
    Timto svym rozsahlym komentarem jsem snad rozresil nektere otazky a poznamky rodici se v hlavach verejnosti a tymu SportObchod.cz usetril praci s jejich resenim.
    Tyme SportObchod.cz, spoluucast pri tvorbe vasich marketingovych komunikacnich prostredku mne tesila.
    Vsem preji hodne stesti na jakemkoli sportovnim poli.
    Se srdecnym pozdravem,
    Aleš Vitalík
    ____________________________________
    Na zaver – pod carou, si dovolim rozebrat vyznamovou podstatu navrhu sloganu, jenz byl vybran jako vitezny
    … „Právě jste předběhli své soupeře“ …
    SportObchod.cz se prezentuje zejmena prostrednictvim internetu, v prvni rade svymi webovymi strankami a tudiz je slogan nejviditelnejsi jako doplnek loga v hlavicce stranky. A prave logo se sloganem je prvnim a prioritnim komunikacnim prvkem mirenym na navstevnika stranek. Slogan hovori, ze jste jiz v tento prvni moment predbehli sve soupere a vedete, coz vam dava sanci zvitezit, diky tomu, ze o SportObchodu.cz vite, ze jste jej navstivili, mate moznost vyuzit nabizenych sluzeb, kvalitne se vybavit, poridit si to, o cem jini treba ani nevedi, nebo si uz kvuli omezenemu mnozstvi kusu v prodeji ani koupit nestihnou, protoze jste je predbehli… Mate moznost se pripravit pro svuj sportovni vykon a vitezstvi. K tomu vam pomaha vas nejlepsi spoluhrac a cesta k vitezstvi je tak pro vas snazsi 😉
    Vyznam tohoto sloganu muze byt i pres jeho vystiznost chapan jinak. Mozna by bylo zajimave, kdyby SportObchod.cz krome ohodnoceni sloganu „vystizny a originalni, zasluhujici si zvlastni uznani poroty“ uverejnil i vyznam, jaky z nej komise vycetla, abychom mohli zkonfrontovat, nakolik je ve shode sdeleni, ktere jsem jako autor chtel vyjadrit, a sdeleni, ktere druha strana vnima.

  • Petr R., přidáno 24.02.2009

    nepíše se to takhle? nejlepčí :)) hepčííí – moc mě to nechytlo, aktuální slogan je lepčí, Peťa

Komentáře jsou uzavřené.

Šatna blog ze zákulisí SportObchod.cz