Spustili jsme nový web

Přesně 1009 dnů uplynulo od 8.8.2006, kdy jsme spustili podobu SportObchod.cz tak, jak ji většina z vás zná...

S modernizovanou verzí webu, která představuje celou řadu změn se můžete setkat, pokud zavítáte na náš web právě nyní. Hlavním kritériem bylo zajištění maximální funkčnosti a přehlednosti tak, abyste se na stránkách co nejrychleji orientovali a bez problémů našli veškeré potřebné informace. I z tohoto důvodu jsme průběžně prováděli několik kol testování na náhodně vybraných uživatelích, abychom získávali zpětnou vazbu o tom, nakolik web v jednotlivých fázích příprav tyto předpoklady splňuje.

Na vývoji nového webu, který trval přibližně 18 měsíců, se kromě většiny členů našeho týmu podílela i poradenská společnost H1.cz, která má v této oblasti v ČR asi nejlepší know-how. Nový design je pak dílem prestižního brněnského studia Pecka Design. Tímto bychom chtěli všem, kdo se na vývoji nového webu upřímně poděkovat za velký kus odvedené práce.

 

Co se změnilo?

Inovací naleznete na nových stránkách opravdu hodně. Z těch nejzásadnějších vybíráme:

  • úplně nová grafika celého webu, včetně kompletně přepracované navigace
  • vyhledávání zboží podle zadaných parametrů
  • nová stránka produktu na principu záložek přináší mnohem přehlednější strukturu
  • možnost porovnání zboží se zbožím stejných nebo podobných parametrů
  • rozšířený bonusový katalog pro věrné zákazníky

Budeme rádi, pokud se s námi podělíte o dojmy z nového webu (nejlépe formou diskuze pod článkem). Zpětná od našich zákazníků je pro nás vždy tím nejdůležitějším měřítkem!

Věříme, že se vám bude díky provedeným úpravám nakupovat ještě lépe než dosud…

2. 5. 2009, autor:

Komentáře

  • Karel Vozdecký, přidáno 04.05.2009

    Web se fakt povedl!

  • Jan Mazánek, přidáno 04.05.2009

    eShop se Vám podařil, ale jsou na něm ještě důležité drobnosti k doladění. Přijměte jako poděkování za spokojenost s Vámi dodanou floorbalkou minianalýzu použitelnosti na http://www.abeo.cz/nabidka/odborne-poradenstvi/analyza-pouzitelnosti-sportobchod-cz/

    Sportu zdar!

  • Cagos, přidáno 05.05.2009

    No nevím, bonus program nějak nefunguje, skáče to pouze na hlavní stánku. Také bílé pozadí nebude asi ideální. Hodně sport. zboží používá bílou barvu (rámy/gripy raket, míč, atd) a pak ty fota vypadají divně. Podívejte se třeba na badmintonové míče….

  • Béra, přidáno 11.05.2009

    V prohlížeči Opera 9.64 (posl. verze) je zdeformován (NEČITELNÝ) odkaz na jakýkoliv konkr. produkt. Zkuste si to, třeba http://www.sportobchod.cz/nosne-aero-tyce-thule.htm, ale dopadnete všude stejně.
    Měli byste napsat, že tento web je pouze Microsoft compliant a nedodržuje standardy.

  • Bc. Richard Dobiáš, přidáno 15.05.2009

    Trochu nezvyk, když člověk shop používal již delší dobu, ale časem se navykne a už je to OK. Trochu mi neseděl výběr sportů schovaný do roletky, ale určitě proběhlo důkladné uživatelské testování, které toto řešení vybralo jako nejvhodnější. Osobně jsem měl radši stále viditelný pruh všech sportů v hlavičce. Nová hlavička je ale zbytečně vysoká a nevyužitá. Naopak v hlavní části webu se s prázdným prostorem pracuje málo a chtělo by to provzdušnit, aby web (hlavně detaily produktu) získal na lepší přehlednosti.

    Místy jsou chyby ve stylování a grafice, např. logo s bílým pozadím překrývá barevný přechod (sekce nosiče a boxy), pokud mám ve windows defaultně šedivé pozadí a ne bílé, výsledná grafika je kombinací bílých a šedivých ploch. CSS kódér a grafik by ještě měli svou práci dotáhnout.

    Zaměřil bych se na stále trvající problémy s chybějícími informacemi u zboží, např. je tričko může být v různých provedeních a člověku může přijít jiný motiv, než myslel, stejně jako barvy omotávek atd. Stále nedořešené jsou velikosti textilu. Odkaz Jak vybrat správnou velikost bych ideálně viděl zrealizovaný do modal okna, kde se uživateli zobrazí rovnou konkrétní číslování vybraného zboží, křížkem zavře a zůstává na kartě zboží. Řešení článkem je ne zrovna ideálně použitelné. Také propojení hodnocení zboží pro jemně se líšící produkty bych zkusil propojit, např. číst si všechny komentáře u trika, které je zvlášť jako karta pro modrou, bílou, červenou a kdo ví, jakou ještě barvu, je nepříjemné. Nebo např. x-mass edice rakety s jiným výpletem a v tu chvíli začíná „historie“ produktu a zkušenosti uživatelů na zelené louce.

    Určitě mě napadají další možná vylepšení, ale více v případě zájmu na e-mailu. Jinak je to velmi nadprůměrný e-shop, sémantika i kód na slušné úrovni. Ale aplikace není všechno a většinu nedostatků hravě kompenzuje obchodní politika a sehraný tým ochotných pracovníků.

    Takže snad ještě více akcí, slev a akčních dnů s globální slevou všeho zboží, abych mohl nakupovat častěji :-).

    ad Jan Mazánek:
    Vámi prezentovaný odkaz bych nenazýval analýzou použitelnosti, ani minianalýzou. Navíc není vůbec pravda, že by na detailu zboží byl řešen popis zboží nepřístupnou formou, všechen text je přímo ve stránce, jen se pomocí js přepíná mezi záložkami. Naopak Vámi uvedené řešení webu cestovky je v opeře dost nepoužitelné, první pohled a utíkám z webu pryč.

    ad Béra:
    Určitě bych nenazval web pouze microsoft compliant či nedodržující standardy, to přeháníte. Ve všech prohlížečích je to OK, jen u Vaší verze se něco kdo ví proč deformuje a hned web nedodržuje standardy? Updatoval jse na Opera 9.64 a nic zdeformovaného nevidím. Nedostatky tam jsou, ale Vaše reakce je skutečně přehnaná a neoprávněná, že by konkurence? 🙂

  • admin, přidáno 18.05.2009

    Dobrý den,

    rád bych všem poděkoval za komentáře, přípomínky či upozornění na chyby. Novou podobu jsme důsledně testovali, ale u takto rozsáhlého projektu vždycky něco unikne nebo se ideálně nedomyslí. V současné době probíhá zapracovávání prvního kola připomínek, kam patří i zaslané komentáře na blogu.

    Naší snahou je, aby se web používal co nejlépe a nejjednodušeji. I proto jsme organizovali uživatelské testování a jeho závěry do výsledné podoby důsledně zapracovali. I proto si upřímně ceníme Vašich komentářů.

    Pěkný den přeje
    Josef Mech

  • Petr, přidáno 14.07.2009

    Web opravdu povedeny, velka zmena a krok kupředu

Komentáře jsou uzavřené.

Šatna blog ze zákulisí SportObchod.cz